دریافت آخرین وضعیت آلودگی هوای پایتخت برروی تلفن همراه

از روز شنبه دهم مهرماه سال جاری سیستم دریافت آخرین وضعیت آلودگی هوای پایتخت به صورت خودکار برای جانبازان شیمیایی راه‌اندازی می‌شود که بر این اساس تمامی جانبازان در فاز اول می‌توانند آخرین وضعیت هوای تهران را بر روی تلفن همراه خود به صورت روزانه دریافت کنند.

 دکتر یوسف رشیدی روز چهارشنبه گفت: از روز شنبه دهم مهرماه سال جاری سیستم دریافت آخرین وضعیت آلودگی هوای پایتخت به صورت خودکار برای جانبازان شیمیایی راه‌اندازی می‌شود که بر این اساس تمامی جانبازان در فاز اول می‌توانند آخرین وضعیت هوای تهران را بر روی تلفن همراه خود به صورت روزانه دریافت کنند.

 وی افزود:‌ همچنین سایر شهروندان تهرانی نیز می‌توانند با ارسال یک پیامک بدون متن به شماره 30004248 از آخرین وضعیت آلودگی هوای تهران مطلع شوند.

 مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه در فاز اول وضعیت کلی آلودگی هوای پایتخت اعمال می‌شود تصریح کرد: در فاز بعدی امکان ارسال وضعیت آلودگی هوا به صورت منطقه‌ای نیز فراهم خواهد شد به شکلی که شهروندان با ارسال عدد منطقه شهرداری مورد نظر خود می‌توانند از آخرین وضعیت آلودگی هوا در آن مطلع شوند.

 وی خاطرنشان کرد: شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در تلاش است تا امکان اعلام پیش‌بینی وضعیت آلودگی هوا طی 24 ساعت آینده نیز بر روی تلفن همراه فراهم شود که در این صورت شهروندان می‌توانند وضعیت آلودگی هوای روز آینده را نیز چه به صورت کلی و چه منطقه‌ای بر روی تلفن‌های همراه خود دریافت کنند.

 وی افزود: با توجه به حجم آلاینده‌های منتشره در هوای تهران و موقعیت جغرافیایی این کلانشهر، در صورت عدم آگاهی از آخرین وضعیت آلودگی هوا جمع کثیری از مردم پایتخت دچار مشکلات حاد جسمی خواهند شد.

 مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در ادامه ضمن تأکید بر اهمیت افزایش تعداد ایستگاههای سنجش آلودگی هوا گفت: مهمترین وظیفه ذاتی شرکت کنترل کیفیت هوا، اندازه‌گیری مستمر میزان آلودگی هوا طی 24 ساعت شبانه‌روز است تا با آگاهی دقیق از روند تغییر غلظت آلاینده‌ها و اعلام به موقع افزایش آنها، از بروز مشکلات جدی برای شهروندان جلوگیری کند.

 وی با اشاره به استقرار 5 ایستگاه جدید سنجش ‌آلودگی هوا در شهر تهران تا پایان سال 89 گفت: با افزایش ایستگاه های جدید تا پایان سال تعداد ایستگاه های فعال سنجش آلودگی هوای این شرکت در شهر تهران به 25 ایستگاه خواهد رسید که در مقایسه با سال 84 که تعداد ایستگاه ها 4 عدد بوده است، رشد قابل توجهی داشته ایم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد