ماموریت جدید چینی ها به سوی ماه / کاوشگر چینی ها به ماه رفت

چینی ها در ادامه برنامه های هدفمندی که برای سفر به کره ماه طرح ریزی کرده اند، کاوشگر و راکتی را به سوی این کره روانه کردند. 

 

به ادامه مطلب بروید==>

به گزارش خبرگزاری مهر، راکت Long March 3C به همراه کاوشگر چانگ-ایی 2  از مرکز پرواز ژیچانگ چین به سوی ماه پرتاب شد و پس از سپری کردن 5 روز برای رسیدن به ماه، کاوشگر را به میان مدار ماه رها خواهد کرد.

چانگ-ایی 2 برای جمع آوری اطلاعات حیاتی برای فرودهای احتمالی آینده بر روی این کره و همچنین به منظور آزمایش کردن تجهیزات و تکنولوژی های جدید مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

چین اعلام کرده طی ماموریت آینده خود کاوشگر متحرکی را به سطح ماه خواهد فرستاد و همچنین امیدوار است در آینده ای نه چندان دور بتواند انسان را به ماه بازگرداند. 

چانگ-ای 2 در ارتفاع 15 کیلومتری از سطح ماه پرواز خواهد کرد تا بتواند از مکانهای مناسب برای فرود کاوشگر ماه بر روی سطح کره تصویربرداری کند. این دومین ماموریت اکتشافی چین به سمت ماه است، اولین ماموریت این کشور در سال 2007 انجام گرفت و فضاپیمای چین در آن ماموریت به مدت 16 ماه قبل از اینکه با ماه برخورد کند، در مدار این کره در حرکت بود.

چین اولین ماموریت انسانی خود به مدار زمین را در سال 2003 ترتیب داد و در پی آن دو ماموریت دیگر را به پایان رساند که آخرین آن در سال 2008 بوده است.

بر اساس گزارش بی بی سی، تا کنون تنها سه کشور به صورت مستقل توانسته اند به فضا انسان بفرستند: چین، روسیه  و آمریکا که با توجه به کناره گیری آمریکا از برنامه بازگردادن انسان به ماه، می توان به آینده فعالیتهای چین برای فرستادن فضانوردانش به سطح کره ماه امیدوار بود. 

منبع " خبرگزاری مهر "

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد