بی.ام.و با طعم اپل

بی.ام.و از سری1 این شرکت که به آی‌فون برای سرنشینان جلوی اتومبیل و آی‌پد برای دو سرنشین دیگر مجهز است رونمایی کرده است. به زودی سری7 بی.ام.و به شبکه بی‌سیم داخلی برای اتصال به اینترنت مجهز خواهد شد.



بی.ام.و پیش از این با رونمایی از پلتفرم ConnectedDrive که بخشی از سیستم ناوبری و ارتباطی iDrive این خودروساز است، نشان داده چقدر برای بهبود امکانات ارتباطی اتومبیل و بهبود فضای داخلی آن دارد تلاش می‌کند. در نمایشگاه خودرو امسال نیز این سیستم با تغییراتی به یکی از اتومبیل‌های سری 1 بی.ام.و اضافه شده تا امکان استفاده از آی‌پد برای سرنشینان صندلی‌های عقب و آی‌فون4 به عنوان بخشی از این سیستم برایسرنشینان جلوی اتومبیل فراهم شود.

البته با توجه به محل نصب آی‌پدها دیگر امکان تغییر ارتفاع صندلی وجود نخواهد داشت اما می‌شود این ایراد کوچک را به قیمت استفاده از سیستم صوتی تازه و پخش‌‌کننده‌های گوناگون اپل پذیرفت.



آی‌فون4 در فضایی اختصاصی روی داشبورد اتومبیل تعبیه‌شده و می‌تواند به عنوان تلفن همراه، پخش‌کننده موسیقی و ابزاری برای اطلاع از وضعیت ناوبری مورد استفاده قرار بگیرد. تنها موردی که به نظر می‌رسد اینست که از راننده دور است و به سادگی در دسترس او نخواهد بود.

نکته جالب توجه دیگری نیز وجود دارد. به زودی از طریق سیستم iDrive و بلوتوث امکان اتصال به گوشی‌های بلک‌بری فراهم خواهد شد و نامه‌های الکترونیک توسط صفحه ال.سی.دی تعبیه‌شده روی داشبورد به نمایش در خواهند آمد. رانندگان می‌توانند سیستم صوتی را نیز برای شنیدن پیام‌ها فعال کنند. اولین بلک‌بری متصل به ConnectedDrive برای دریافت نامه‌های الکترونیک Pearl 3G خواهد بود.



اپل تلاش می‌کند این اتصال را برای گوشی‌های دیگر، آی‌پد و آی‌پادهای سری‌های پیشین فراهم کند اما در حال حاضر این سیستم امکان انطباق با گوشی‌های نسل سوم آی‌فون و تعداد معدودی از نمونه‌های تازه این ابزارهای الکترونیکی را خواهد داشت.

در ادامه بهبود این سیستم، اتومبیل‌های سری 7 بی.ام.و به شبکه بی‌سیم داخلی مجهز خواهند شد و امکان اتصال به اینترنت برای سرنشینان در حین حرکت فراهم خواهد شد. در طول زمان سیستم‌عامل آی‌فون4 نیز با این پلتفرم یکپارچه خواهد شد.



بی.ام.و تنها خودروسازی نیست که تلاش می‌کند امکان استفاده از محصولات اپل را به سرنشینانش بدهد. چندین ماه است که روی داشبورد Toyota Tacoma آی‌پد نصب شده و هیوندا ایکوواس محصول لوکس هیوندای از آی‌پد به عنوان ابزار ارتباطی و نابری استفاده خواهد کرد. این اتومبیل سال آینده وارد بازار خواهد شد. 



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد