قبل از این‌که اراده کنید، گوگل جستجو می‌کند

معمولا در زمینه جستجوی اینترنتی،‌ شرکت گوگل پیشتاز است،‌ آن‌قدر که کم‌کم نام گوگل به فعل جستجو تبدیل شد و حالا خیلی وقت‌ها ممکن است به جای فعل‌های بگرد یا جستجو کن، ‌بشنوید گوگل کن! ظاهرا جاه‌طلبی‌های گوگل در این حوزه نقطه انتهایی ندارد و این بار گوگل تصمیم گرفته در جستجو حتی یک گام هم از کاربرانش جلوتر باشد.

داستان به ادعای یکی از مهندسین گوگل برمی‌گردد که گفته می‌تواند موتور جستجویی بسازد که در هر زمان،‌ نیازهای کاربر را برای جستجو پیشاپیش حدس بزند. این مهندس که امیت سنگهال نام دارد،‌ این روش را جستجو بدون جستجو (SWS) نامیده است.

بر اساس گزارشی که نیو ساینتیست منتشر کرده،‌ در آینده حساب گوگل شما ممکن است با قوانین امنیتی که هنوز به طور مشخص تعریف نشده‌اند، اطلاعات زیادی را در مورد جزییات زندگی شما و نزدیکان شما بگیرد. برای مثال، ‌تاریخ تولدها و سالگردها، برنامه‌های مورد علاقه، تفریحات و وقت‌گذرانی‌های مورد علاقه و حتی غذاها و خوراکی‌هایی که دوست دارید و دوست دارند. همچنین حساب گوگل شما خواهد دانست که در هر زمان کجا هستید و می‌تواند با فروشگاه‌های نزدیک به شما از طریق وب‌سایت‌هایشان در تماس باشد. به اعتقاد سنگهال، با استفاده از این الگوریتم جستجوی جدید زندگی خیلی خیلی آسان‌تر می‌شود. خب، نه تنها دیگر لازم نیست زحمت به خاطر سپردن تاریخ‌ها را به خودتان بدهید، بلکه حتی گوگل با استفاده از لیست مورد علاقه‌های اطرافیانتان به شما می‌گوید چه هدیه‌ای را از کجا برایشان بخرید!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد