ساخت لامپ های ال ای دی برای جاسازی در زیر پوست انسان

این LED های جدید در اندازه های بسیار کوچک و باریک ساخته میشوند. این تیم تحقیاتی توانسه لامپهایی تولید کند که تحت کشش خراب نمی شوند و می توانند دور خود بپیچند.

custom1_narenji_ir.jpg

کاربرد لامپ های ال ای دی به عنوان یک منبع نور کوچک و ارزان قیمت در دنیای دستگاه های الکترونیکی زیاداست. انواع آنها را می توان در نمایشگر ها، رباتها، اسباب بازی ها و یا حتی چراغ های راهنمایی و رانندگی دید.


 

آقای John Roger یکی از محققین دانشگاه lllinois به همراه تیم تحقیقاتی خود لامپ های LED ساخته است که می تواند در محیط های مرطوبی مانند بدن انسان فعالیت داشته باشند. 


 

این LED های جدید در اندازه های بسیار کوچک و باریک ساخته میشوند. این تیم تحقیاتی توانسه لامپهایی تولید کند که تحت کشش خراب نمی شوند و می توانند دور خود بپیچند.


 

انعطاف پذیری ال ای دی های جدید به گونه ای است که دارای قابلیت چرخش تا 720 درجه را دارند بدون آنکه هیچ تغییری در کیفیت و عملکرد این لامپ صورت گیرد. جالب است بدانید که این تیم تحقیقاتی یک صفحه مجهز به این لامپ ها را در زیر پوست یک موش آزمایشگاهی برای تست جاسازی کردند.


 

از جزئیات الکترونیکی این لامپ ها و چگونگی تامین انرژی آنها خبری در دسترس نیست اما به گفته سرپرست تیم این شیت می تواند در محیط هایی مانند آب مخلوط با صابون و یا حتی زیر پوست انسان نیز فعالیت داشته باشد. 


 

این تیم تحقیقاتی امید دارد که این فن آوری بتواند جای خود را در دنیای گسترده پزشکی باز کرده و کاربرد های زیادی را به خود اختصاص دهد. برای مثال یکی از کاربرد های این لامپ های الکترونیکی جاسازی آنها در دستکش های جراحی پزشکان برای ایجاد میدان دید و نور بهتر در حین انجام اعمال جراحی است. 


 

تصورش را بکنید. شاید در آینده ای نه چندان دور خالکوبی هایی با لامپ ال ای دی در زیر پوست، جنبه تبلیغات و یا زیبایی  پیدا کند!


 

custom2_narenji_ir.jpg

custom3_narenji_ir.jpg

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد