نصب ‌مرتفع‌ترین پایگاه G3 جهان در اورست

شرکت Ncell اپراتور اینترنت و تلفن‌های همراه در نپال، اعلام کرد ایستگاه نسل سوم خود را در ارتفاعی برابر 5 هزار و 200 متری در نزدیکی روستای "گوراکشپ" راه‌اندازی کرده است.

مرتفع‌ترین ایستگاه خدمات شبکه نسل سوم موبایل روز گذشته در دامنه بلندترین کوه جهان، اورست، نصب و راه‌اندازی شد.
شرکت Ncell اپراتور اینترنت و تلفن‌های همراه در نپال، اعلام کرد ایستگاه نسل سوم خود را در ارتفاعی برابر 5 هزار و 200 متری در نزدیکی روستای "گوراکشپ" راه‌اندازی کرده است.

به گفته این شرکت سرعت خدمات نسل سوم با استفاده از این پایگاه جدید به بالاتر از 3.6 مگابیت بر ثانیه خواهد رسید اما می‌توان آن را در صورت بالا بودن تقاضا تا 7.2 مگابیت بر ثانیه نیز افزایش داد.

به‌طور کلی روز گذشته در ارتفاع پایین‌تری از اورست یعنی در ارتفاع 2 هزار و 870 متری در منطقه‌ای به نام "لوکلا" 9 ایستگاه خدمات اینترنت راه‌اندازی شد.

هدف از راه‌اندازی مرتفع‌ترین ایستگاه خدمات نسل سوم موبایل، خدمات‌دهی به 30 هزار توریستی است که سالانه به بخش‌های هیمالیایی نپال سفر می‌کنند. همچنین تعداد سالانه کوهنوردانی که برای بالا رفتن از اورست 8 هزار و 848 متری به این منطقه وارد می‌شوند فراتر از چند صد نفر است.

با این حال شرکت Ncell هنوز خدمات نسل سوم خود را از بالای قله اورست آزمایش نکرده است، زیرا به گفته سخنگوی این شرکت نپالی، چنین کاری تنها به صورت فرضی قابل اجرا است.

در حال حاضر 50 کاربر می‌توانند به صورت همزمان از خدمات نسل سوم شبکه استفاده کنند اما این تعداد در صورت افزایش میزان تقاضا قابل ارتقا خواهد بود.

4 ایستگاه از میان ایستگاه‌های راه‌اندازی شده انرژی خود را از انرژی خورشیدی تامین می‌کنند و از باطری‌های پشتیبانی برخوردارند که می‌توانند انرژی آنها را برای سه روز تامین کند.

بر اساس گزارش سی ان ان، شرکتی سوئدی به نام "تالیاسونرا"، پنجمین شرکت بزرگ موبایل اروپا، فعالیت‌های شرکت نپالی را زیر پوشش خود دارد این شرکت سوئدی در عین حال کم ارتفاع‌ترین ایستگاه نسل سوم جهان را نیز در ارتفاع هزار و 400 متر پایین‌تر از سطح دریا در اروپا نصب کرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد