آمریکا چاق‌ترین کشور ثروتمند جهان می‌شود

تا سال 2020 از هر چهار آمریکایی یک نفر دچار اضافه وزن خواهد بود و نرخ ابتلا به بیماریها و هزینه‌های درمان آنها به شدت افزایش خواهد یافت مگر اینکه دولت‌ها، ‌تک تک افراد و صنایع غذایی با همکاری هم در یک راه کار فراگیر با این همه‌گیری مقابله کنند. 

 

بقیه در ادامه مطلب

 سازمان همکاری و توسعه اقتصادی در گزارش جدیدی پیش‌بینی کرد: تعداد افراد چاق در آمریکا باز هم افزایش می‌یابد.

 این سازمان اعلام کرد: شهروندان در ثروتمندترین کشورهای جهان هر روز چاق‌تر و چاق‌تر می‌شوند و آمریکا در راس آنها قرار دارد.

در این گزارش آمده است: تا سال 2020 از هر چهار آمریکایی یک نفر دچار اضافه وزن خواهد بود و نرخ ابتلا به بیماریها و هزینه‌های درمان آنها به شدت افزایش خواهد یافت مگر اینکه دولت‌ها، ‌تک تک افراد و صنایع غذایی با همکاری هم در یک راه کار فراگیر با این همه‌گیری مقابله کنند.

هر چند این سازمان در پاریس با 33 عضو از اقتصاد‌های برتر جهان معمولا باید وظیفه بررسی امور مالی و استخدامی را عهده دار باشد اما هزینه‌های سنگین در زمینه مراقبت‌های بهداشتی و هدر رفتن منابع موضوعی نگران کننده و مشکلی فزاینده برای بسیاری از دولت‌ها محسوب می‌شود.

فرانکو سازی از کارشناسان بهداشتی ارشد این سازمان در گزارش جدید تصریح کرد: غذا از گذشته ارزانتر می‌شود بویژه غذاهایی که سالم و مرغوب نیستند و مردم هم در حال تغییر در الگوی زندگی‌شان هستند به طوری که زمان کمتری برای تهیه غذای خوب دارند و در خارج از منزل و رستورانها بیشتر غذا می‌خورند.

علاوه بر اینها تحرک بدنی آنها نیز از گذشته کمتر شده است و این مجموعه عوامل موجب شده که نزدیک به 70 درصد از مردم آمریکا امسال دچار اضافه وزن هستند. اگر این روند ادامه پیدا کند تا 10 سال آینده آمریکا به چاق‌ترین کشور در بین اعضای این سازمان تبدیل می‌شود.

طبق آمار دانشگاه جان هاپکینز که در مجله چاقی در سال 2008 منتشر شد تا سال 2030 حدود 86 درصد از بزرگسالان آمریکایی دچار چاقی یا اضافه وزن خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، هم چنین هزینه‌های مربوط به چاقی و مراقبت‌های بهداشتی و درمانی آن با این روند در سالهای آتی دو تا سه برابر افزایش خواهد یافت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد