حمله سایبری می تواند بدتر از حادثه 11 سپتامبر باشد

رئیس سابق سازمان اطلاعاتی آمریکا با اشاره به افزایش تهدیدهای سایبری هشدار داد: یک حمله سایبری احتمالا بدتر از حادثه تروریستی 11 سپتامبر خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آنتی وار، "مایک مک کانل" که در واشنگتن سخن می گفت، اظهار داشت: آمریکا آمادگی لازم را برای مقابله در برابر یک حمله سایبری ندارد و این کشور باید قابلیت های خود را برای جلوگیری از وقوع چنین حمله ای افزایش دهد.

وی با اشاره به تهدیدهای سایبری گسترده علیه آمریکا و اینکه چنین حمله ای شاید بدتر از حمله تروریستی حادثه 11 سپتامبر باشد و می تواند بر اقتصاد جهانی تاثیر بگذارد، گفت: هشدارهایی را در خصوص یک حمله سایبری دریافت کرده ایم و احتمال وقوع این حمله در آینده نزدیک وجود دارد.  

"فران تانسند" مشاور امنیت ملی "جرج بوش" در عین حال هشدار داد که سازمانهای اطلاعاتی و امنیتی آمریکا توانایی و اختیار لازم را برای جلوگیری و پاسخگویی به تهدیدهای سایبری ندارند.

در همین حال کارشناسان آمریکایی هشدار دادند: ابر اسلحه سایبری ( کرم جاسوسی Stuxnet) می تواند به عنوان یک طرح کلی برای نفوذ در دستگاه هایی که برای نیروگاه های برق، سیستم های الکتریکی و دیگر زیرساخت های آمریکا حیاتی هستند، استفاده شود. 

استاکس نت قادر به تخریب لوله های گاز، ایجاد خلل در فعالیت های تاسیسات هسته ای و حتی انفجار دیگهای بخار کارخانجات مختلف است. این کرم جاسوسی توانسته در سیستم کنترلهای ساخته شده توسط شرکت زیمنس آلمان که در تاسیسات صنعتی و همچنین تاسیات تامین آب شرب، چاه های نفت، نیروگاه های برق و دیگر تاسیسات صنعتی نصب شده اند نفوذ کند. 

منبع " خبرگزاری مهر "

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد