آیفون 5

وال استریت ژورنال در گزارشی مشروح به دنیای رقابت بین اپل و گوگل که با حمایتهای دو غول مخابراتی امریکا یعنی وریزون و ای.تی.ان.تی (AT&T) پرداخته و خبر از پروژه ساخت نسل بعدی آیفون توسط اپل داده است.

 کارشناسان حدس می زنند نسل بعدی از نسل های کنونی کاملا متفاوت تر باشد. البته درباره تاریخ ورود آیفون پنج هنوز صحبتی به میان نیامده است اما اپل دوست دارد سریعا از نسل 4 به نسل پنجم سوئیچ کند.

دو دلیل اصلی سرعت بخشیدن به پروژه آیفون پنج در واقع دو غیب بزرگ موجود در آیفون نسل چهار است.یکی بحث آنت گیت یا رسوایی فنی اپل در مورد ضعف آنتن دهی آیفون است که مهندسان اپل را بشدت تت فشار قرار داده است. همین دلیل موجب عیب دوم و بزرگتری بنام باطریهای آیفون شده و کاربرانی که از سرویسهای مختلفی مانند اینترنت و ... استفاده می کنند از خالی شدن باطری در کمتر از یک روز شاکی هستند.

علی رغم به روز تز شدن باطری و آنتن آیفون چهارسری دوم کماکان کاربران پر استفاده از سیستم خود راضی نیستند و در واقع با آن می سازند. بنابر این اپل که به مشکلات فنی تلفن هوشمند خود آگاه است دست بکار شده تا سیستم بهتری ارائه نماید.

برخی از مینی تر شدن آیفون 5 نسبت با چهار خبر داده اند. در واقع سایز تلفن یکی از دغدغه های کاربران است که اپل احتمالا در ساخت نسل بعدی تلفن های هوشمند خود آنرا مد نظر قرار خواهد داد. توزیع کننده عمده آیفون در امریکا مجددا وریزون خواهد بود که با شرکت AT&T  رقابت سختی دارد. گوگل و اندرویدهای گوگلی با ای.تی.ان.تی قرار داد داشته و قسمت اعظمی از بازار امریکا را از آن خود کرده اند.

دیوید کارنوی از سی نت پیش بینی خود درباره ویژگی های آیفون پنج را چنین می گوید: اولا که با تمام 4 نسل قبلی خود کار خواهد کرد و به اصطلاح کامپتیبل خواهد بود. همچنین به گفته وی سیستم عامل جدید آیفون 5 را در خود خواهد داشت. گرافیک سه بعدی ان ارتقا خواهد یافت و مشکل باطری نیز در ان حل خواهد شد.به گفته این مقام شاید اپل سرانجام با تمام رقبای مخابرایت گنار آمده و تلفن نسل بعدی خود را هم در اختیار وریزون و هم در اختیار ای.تی.ان.تی قرار دهد تا کاربران بیشتری را دور خود جذب نماید.

کارشناسان در فستکمپانی معتقدند تلفن آیفون نسل پنجم مجهز به آر.اف.آی.دی (RFID) خواهد بود و فانکشن هایی مانند کارتهای اعتباری روی ان فعال خواهد شد. و برای پرداخت های الکترونیکی می توان از آیفون پنج استفاده نمود. شرکت تکرادار هم می گوید تابستان سال بعد آیفون 5 به بازا خواهد آمد. بر این اساس ورود آیفونها به بازار دارای ریتمی خاص شده است و ممکن است اواخر ژوئن یا اوائل جولای وارد بازار شود. شرکت آی لونگ نیز معتقد است بحث آنتن گیت در آیفون پنج کاملا حل خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد